Устойчиви решения за пренос на данни на Westermo гарантират сигурност и надеждност на жп транспорта в Корнуол
Британската железопътна инфраструктура премина през период на значителни инвестиции и обновяване. В страната са реализирани редица обширни проекти за модернизация, а комуникационните мрежи за данни имат много сериозна роля за успешното им завършване в зададените срокове. Създаването на устойчиви решения за пренос на данни, които осигуряват надеждни и сигурни резултати в тежките експлоатационни условия на железопътния транспорт, е една от основните области на експертен опит на Westermo. През годините компанията е работила по множество железопътни проекти от критична важност, а в началото на 2018 г. нейните продукти и технологии се оказват решаващи за успеха на амбициозния план за увеличаване на капацитета на железопътното трасе Great Western Main Line в Корнуол.
Между 1998 и 2018 г. броят на пътуванията с влакове във Великобритания се е удвоил, а до 2040 г. се очаква пътникопотокът да се увеличи с 40%. Железопътната мрежа на страната е изправена пред дългосрочни предизвикателства по отношение на капацитета си. Маршрутът на Great Western Main Line, който пресича графство Корнуол и стига до най-западния му край в Пензанс, се е нуждаел от повишаване на капацитета си по отношение на преминаващите влакове, за да насърчи икономическия растеж и туризма в областта. Помагайки да се справи с това предизвикателство, Westermo предоставя технология за комуникационна мрежа като част от проекта Cornwall Capacity Enabling Scheme (CCES).
Проектът CCES, който от своя страна е част от по-голяма програма за модернизация на железопътната мрежа на Network Rail, е базов за привеждане на сигнализацията в съответствие с увеличения брой секции по основното трасе, като по този начин дължината на всеки от участъците се скъсява. За да се осигури безопасна експлоатация, в даден момент през всеки участък има право да минава само един влак, но голямата дължина между тях ограничава броя на преминаващите влакове. През първата фаза на проекта, която е завършен през май 2018 г., са въведени 20 междинни сигнализационни блока и шест прелеза, оборудвани с миниатюрни сигнални светлини (MSL), които позволяват на гражданите да видят зелената или червената светлина за безопасно пресичане. Освен че подобрява безопасността и надеждността на пътуването, допълнителната сигнализация позволява увеличаване на капацитета, което дава възможност на операторите да контролират допълнително по един влак на час във всяка посока между Плимут и Пензанс.
Проектът CCES има две географски зони, източна и западна, като договорът за проектиране и изграждане на сегмента на източната зона от St Germans до Lostwithiel е сключен с компанията Amey plc. Тази част от проекта включва въвеждането на нова сигнална секция в Menheniot, в която сигнализацията се контролира от системата за пренос на данни Westplex, а броячите на осите се използват за регистриране на преминаващите влакове. Положени са около 50 km нов комуникационен кабел, а оптичните кабели на фиксираната телекомуникационна мрежа (FTN) осигуряват цифров достъп до определени места по трасето.
Комуникацията на данни играе критична роля за осигуряване на безопасността, надеждността и експлоатационната готовност на железопътния транспорт. Поради това за компанията Amey от най-голямо значение е да осигури устойчиво и сигурно решение за мрежовия трансфер на данни за новата сигнална секция. За целта тя избира компанията Westermo, която осигурява здрави и компактни индустриални комутатори, които са инсталирани по трасето, за да управляват безопасно информационния поток от данни.
Тъй като комуникационната мрежа за данни е от критична важност за безопасността на линията, резервирането на мрежата е от съществено значение. То се осигурява чрез кръгова мрежова топология и патентования протокол FRNT на Westermo. По този начин се гарантира бързо възстановяване на мрежата в случай на повреда, като например повредено устройство или прекъснат кабел във всяка една точка на мрежата.
Компанията Westermo е специализирана в разработването на продукти, които могат да функционират в най-тежките експлоатационни условия и отговарят на най-строгите изисквания за сертифициране, а управляемите Ethernet комутатори Lynx L110-F2G, избрани за инсталиране в новите сигнални секции са доказани в железопътните приложения. Комутаторите са тествани както от Westermo, така и от компании за външна проверка, за да отговарят на различните стандарти за електромагнитна съвместимост, изолация, вибрации и удари. Гамата Lynx е одобрена за използване от Network Rail и отговаря на изискванията на стандарта EN 50121-4 за експлоатация на железопътни трасета, където типичните предизвикателства включват големи температурни разлики и излагане на електромагнитни смущения.
Сигналната архитектура в проекта изисква предаване на няколко функции през FTN мрежата, включително на данните от брояча на осите, към приемници с дистанционно управление, които не могат да бъдат захранени директно с кабели, и пренос на данни за функции с критично значение на Westplex между сигнализационните сгради. Изпълнението на тези функции е реализирано с помощта на технологията Internet Protocol (IP). Това налага проектантският екип на Amey да осигури IP мрежа от сигнализационните сгради за релокация на оборудването по трасето (REB) до най-близките FTN точки. Използването на оптични кабели между възлите и REB осигурява маршрутизиране на IP веригите през FTN мрежата до всеки от другите сигнализационни REB и съоръжения по трасето в рамките на проекта.
За проекта компанията Amey разглежда и оценява различни технологии за осигуряване на IP мрежова свързаност на сигналните вериги, като компанията Westermo е избрана поради доказаната здравина, високата надеждност, лекотата на конфигуриране и дългия експлоатационен живот на индустриалните й комутатори. След като мрежовият дизайн е одобрен от Network Rail, превключвателите Lynx са успешно тествани, което доказва, че техните IP вериги ще функционират правилно съвместно с оборудването на Westermo и ще осигуряват надежден пренос на данни по оптичния кабел.. Тестът от точка до точка също е успешно завършен на изпитателната платформа FTN Keymile, доказвайки свързаност с новото оборудване FTN Keymile. След това превключвателите са инсталирани на всяка от сигнализационните сгради REB в St German, Menheniot, Bodmin и Liskeard. Използването на превключватели Lynx и оптични кабели позволява интерфейсите FTN, слой 2, да бъдат разширени до съществуващите и до новите REB сгради. След това, през април 2018 г. IP мрежата окончателно е пусната в експлоатация.
Едногодишният срок за завършване на тази фаза от проекта е изключително предизвикателство. Затова, наред с надеждността на комуникационната технология, е важно да се използва оборудване, което да намали сложността и да помогне проектът да бъде завършен навреме.
Една от дейностите по проекта, която спестила ценно време, е конфигурацията на устройствата и мрежата. Традиционно, това изисква много програмиране и кодиране, което би било едновременно сложно и отнемащо време. Използването на WeConfig на Westermo като инструмент за управление на мрежовата конфигурация осигурява по-проста, ефективна и надеждна конфигурация, спестявайки много часове работа при първоначалното инсталиране на мрежата. Повишавайки надеждността, WeConfig автоматизира отнемащата време рутинна конфигурация, минимизирайки риска от неправилни дейности, причинени от човешка грешка, и намалява изискванията за поддръжка. Освен че доставя продукти и технологии, Westermo също така предоставя на Amey експертни съвети за техническа поддръжка през целия период на проекта, като помага да се гарантира, че неговата част от проекта CCES е завършена навреме.
Намалявайки риска от неоторизиран достъп до мрежата, WeConfig дава възможност за лесно внедряване на общосистемни функции за сигурност. Аналитичните функции за киберсигурност на инструмента позволяват да бъдат открити и отстранени всякакви уязвими места в мрежата. След конфигуриране на устройствата на Westermo и пускане на мрежата в експлоатация, WeConfig дава възможност за лесно създаване и съхраняване – ръчно или периодично автоматизирано архивиране – на всички конфигурационни файлове на устройствата. Комутаторите Lynx осигуряват дълъг експлоатационен живот със средно време между отказите от 630 000 часа. В случай на необходимост от смяна на комутатор, бързото инсталиране на записания конфигурационен файл на ново устройство ще доведе до бързо възстановяване на мрежата.
Фирма Ритбул предлага продуктите на Westermo в България! Не се колебайте да ни се обадите, за да Ви консултираме при избора на продукти на Westermo и да Ви дадем най-добрите цени!