Westermo разработи устройства за пренос на данни с технологията EoP, което води до значителни икономии в проекти за модернизация на жп състава
Инсталирането на ново оборудване в старо железопътно транспортно средство може да бъде скъпо начинание, а подмяната на вече положените кабели да струва много, особено когато са използвани съединителни конектори. В някои случаи новото окабеляване е възможно да бъде невъзможно поради сложността на влаковата инсталация, както и липсата на достатъчно пространство или бюджет за прокарване на нови Ethernet кабели през съществуващите конектори. Но вече прокараните кабели често могат да бъдат използвани повторно, особено за пренос на данни по линиите за електрозахранване.
Съвременните жп транспортни средства се проектират с магистрални Ethernet мрежи (ETB), осигуряващи бърза и устойчива комуникация между влаковете. За съжаление не всички влакове са нови, затова отчитайки факта, че по жп линиите днес се движат хиляди влакове, които се експлоатират от десетилетия, необходимостта от модернизиране на жп комуникациите е по-голяма от всякога.
Влаковите комуникационни мрежи са доста сложни по своята същност. Мотрисите и вагоните трябва редовно биват откачани и повторно прикачвани, дори по време на движение, тъй като често през деня сменят направлението си. По време на прикачване към всяка мотриса и вагон трябва да се свържат както некритичните системи (например системи за пътническа информация), така и важните критични системи (т.е. тяговата система, управлението на вратите и т.н.), които в крайна сметка образуват една напълно свързана и комуникираща формация, позната ни като железопътен състав.
Tехнологията Ethernet over Powerline
Конекторите, които свързват отделните влакови съставни части, са с множество пинове, които гарантират здраво съединение по време на движение. Ако тази връзка излезе от строя, влакът не може да се експлоатира, което означава, че съединителите са едни от най-важните компоненти за функционирането на жп транспорта. В процеса на модернизация на железопътния състав и неговите бордови системи, Ethernet комуникацията между вагоните е възможно да използва вече прокарани мрежови кабели в автоматичните конектори. Тези кабели могат да бъдат свързани към различни услуги и системи, като например захранването или управлението на влака. Но тъй като са подложени на смущения и може да не са екранирани, което ги прави неподходящи за използване за пренос на данни, те са много подходящи за технологията Ethernet over Powerline (технология за Ethernet пренос на данни, използвайки електрозахранващи кабели).
Когато става въпрос за Ethernet комуникация за пренос на данни в железопътните превозни средства, физическото окабеляване трябва да бъде екранирано минимум в съответствие с изискванията на CAT5e за мрежови Ethernet кабели с гигабитова комуникация. Лошото изпълнение на окабеляването, като нарушаване на екранирането, е възможно да доведе до прекъсване на комуникацията или спорадични смущения, особено в среда с електромагнитен шум.
Mрежови Ethernet мост Viper-002-PL за работа в най-тежки експлоатационни условия
Westermo разработи мрежовия Ethernet мост Viper-002-PL за свързване към мрежата през съединителя в най-тежките експлоатационни условия, като решение за комуникация между отделните части на железопътния състав. Отговарящият на изискванията на EN50155 мрежови Ethernet мост Viper-002-PL има корпус със степен на защита IP67 и конектори M12, предоставяйки оптимално решение за мрежово свързване в случаите, при които се изисква комуникация през съединител.
Устройството има два порта. Единият е меден Ethernet порт със скорост 100 Mbit/s, а другият – 2-жилен кабелен порт за мрежова комуникация. Тъй като са двужилни, кабелните портове свързват два Viper-002-PL чрез вградения конектор. Ethernet мостовете Viper-002-PL взаимодействат помежду си автоматично, като са устойчиви на пренапрежение и са защитени срещу електрически смущения.
Надеждна комуникация в железопътни превозни средства
След кратко съгласуване Ethernet трафикът преминава безпроблемно през съединителя, осигурявайки преноса на данни в целия влак. Ако трябва мотриса или вагон да бъдат откачени и свързани с друг влак, Viper-002-PL ще прекъсне връзката и ще се свърже автоматично с новия Viper-002-PL в новото превозно средство. Важното в случая е, че устройствата могат да използват едни и същи „влакови проводници“ във всеки край на влака без x-свързаност и мрежови вериги. Това е възможно благодарение на уникалното изпълнение от страна на Westermo при проектирането на устройството специално за комуникация в железопътни превозни средства.
Има и една допълнителна характеристика на Viper-002-PL, която не бива да се пренебрегва. Връзката между съединителите често е със захранващо напрежение до 110 VDC. Това означава, че конвенционалният Ethernet трафик може да бъде подложен на електрически смущения от същите проводници, което означава, че комуникацията не би била възможна. Viper-002-PL отговаря на стандарт, който осигурява Ethernet комуникация по захранващите кабели в най-тежките експлоатационни условия, позволявайки създаването на Ethernet мрежи с използването на съединители, които иначе биха били трудни и скъпи за реализация в проектите за модернизация.