Бърз и лесен достъп до данните за артикулите през уеб браузър с помощта на новия софтуерен модул EPLAN eSTOCK




Данните за използваните артикули са „сърцето“ на всеки проект. Ако те са пълни и достъпни за всички, процесът на проектиране значително се ускорява. Досега компаниите съхраняваха тези данни локално в системната платформата EPLAN и ги споделяха чрез собствен хостван SQL сървър. С новия софтуерен модул eSTOCK, който е включен в платформата EPLAN Platform 2023, компаниите получават достъп до централизирано управление на артикулите в облака EPLAN Cloud. Това прави работата в екип много по-лесна и по-бърза, тъй като по този начин се показват първите отзиви от бета тестовете на клиенти. Също така се спестяват време и пари, защото не е необходимо компанията да поддържа собствена IT инфраструктура.
Унифицираният статус на данните в управлението на артикулите и устройствата е изключително добра основа за висококачествено проектиране и за постигане на бързи резултати от внедрения проект. С EPLAN eSTOCK - новото облачно базирано управление на артикули и устройства в новата платформа EPLAN Platform 2023 – данните за артикулите, като например номинално напрежение, номинален ток, информационни листове или обозначения вече могат да се поддържат в облака EPLAN Cloud. Достъпът до EPLAN eSTOCK не зависи от местоположението на компанията. Всички участници в проекта вече имат лесен и сигурен достъп до данните в облака, независимо дали се работи от дома, от служебен офис навсякъде по света или се споделят данни с бизнес партньори и доставчици на услуги.
Централизираното управление на артикули и устройства осигурява съгласувани и верни данни

Този начин на управление на данните опростява съвместната работа в екип и намалява времето за координация, което способства за бързо и безпроблемно завършване на проекта. Суверенитетът на данните винаги принадлежи на компанията или потребителя, които сами определят качеството и достъпа до тях. По този начин чрез предоставянето на права, стандартите могат да се прилагат лесно и всеобхватно.
Томас Бингс, главен специалист по управление на основните бизнес данни в EPLAN, обяснява: „Компаниите получават множество предимства от централизирания достъп в облака. Той им позволява да използват по-добре човешките ресурси, тъй като не е необходимо време за настройка и поддръжка на собствена IT инфраструктура. В същото време това гарантира намаляване на разходите, тъй като вътрешните решения, базирани на SQL сървъри или инфраструктура на виртуални работни места, изискват допълнителни инвестиции“. Фактът, че данните стават все по-съгласувани и качествени, тъй като се избягва необходимостта от многократното им въвеждане, води до повишаване на качеството на проекта, защото се осигурява съответствие с актуалните стандарти.
Единната база данни увеличава производителността

Компанията Autewe, базирана в Юберлинген, вече проведе бета тест на новия софтуер eSTOCK. Маркус Байрер, ръководител на отдела по електротехническо проектиране, описва процеса. „Досега при хоум офис нашите служители работеха с локални копия на базите данни за артикули и устройства, тъй като достъпът до централната база данни чрез VPN е твърде бавен. Синхронизирането на базата данни от нашия сървър с локално въведените данни бе твърде нередовно“, обяснява Маркус Байрер. В бъдеще всички служители на компанията ще работят с EPLAN eSTOCK само с единна обща база данни. „Очакваме това да увеличи производителността, тъй като вече не въвеждаме данните за артикулите многократно. По този начин работата в екип вече е много по-лесна“, добавя още Байрер.
Съвместната работа в екип е много важна и за белгийския клиент P&V Panels. „В компания, в която инженерингът се извършва на различни места и всеки обект разполага със своя собствена специална зона, благодарение на EPLAN eSTOCK е възможно да се осигури на всяко място точно необходимите компоненти. Споделянето на данните е ефективно и се коригира лесно, ако това е необходимо“, обяснява Берни Пелаерс, технически координатор в P&V Panels, Белгия.
Добавена стойност за потребителя при използване на абонамент
Достъпът до централизираното управление на артикулите в облака е наличен за всички потребители на EPLAN с лиценз за абонамент за EPLAN Platform 2023 без допълнителни разходи. Това отново отговаря на декларирания принцип на EPLAN да предлага ценни допълнителни функции като част от абонаментната форма на използване на платформата.
Научете повече за решенията на EPLAN, които Ритбул ЕООД предлага

Ритбул ЕООД е официален представител на EPLAN за България и предлага набор от софтуерни решения в областта на електротехниката, автоматизацията и мехатронното инженерство.
С EPLAN получавате практически неограничени възможности за бързо и безгрешно проектиране, изготвяне на документация и управление на проекти. Част от функциите на платформата включват автоматично изчисление на дължините на кабелите и кабелните трасета, 2D и 3D асемблиране на електрически табла, дефиниране на PLC&BUS топологии. Налице са интеграции с външни програми и импорт/експорт към PDF, CSV, XLS, XML, TXT. EPLAN ще Ви спести значителен времеви ресурс за номериране на устройства, технически документи (клемни журнали, кабелни журнали и др.), както и за провеждане на ревизии и поправки.