Westermo помага на Max Bögl да предефинира концепцията за градски транспорт
Урбанизацията е феномен на индустриалното общество и една от най- важните характеристики на съвременната цивилизация. Разрастването на градовете и увеличаването на населението в тях води до ограничаване на пространството за обществен транспорт. Това поставя все по-високи изисквания за внедряване на концепции за интелигентен обществен транспорт, които предлагат необходимата надеждност и гъвкавост, за да отговорят на транспортните предизвикателства в големите метрополиси.
Max Bögl Group, една от най-големите компании за строителство, технологии и услуги в Германия, се справя с това предизвикателство чрез своята иновативна и ориентирана към бъдещето транспортна система Transport System Bögl (TSB). Въз основа на модерната технология за магнитна левитация, TSB е ефективно решение за нуждите на градския транспорт на бъдещето, осигурявайки изключително безшумно, гъвкаво и надеждно решение, като същевременно спестява пространство и намалява емисиите на вредни газове. Чрез интегриране на естетична във визуален план и екологична система за обществен транспорт в градския ландшафт, Max Bögl Group възнамерява да предефинира бъдещето на градската мобилност.
Надеждна комуникация за пренос на данни
При разработването на своята технология за магнитна левитация, която да бъде използвана за масов обществен транспорт, компанията Max Bögl е наясно, че надеждната комуникация за пренос на данни е от изключително важно значение за свързването на блока за управление с влака и за осигуряване на автоматичното управление на влаковете (ATO), както и за базираните на комуникацията системи за контрол на движението на влаковете (CBTC). Необходимите за целта изключително високи нива за достъп до мрежата са изисквали специализирана безжична технология, проектирана специално за транспортни приложения.
Решението на Westermo
Компанията Westermo проектира и предоставя комуникационната мрежа за пренос на данни на TSB и я внедрява в изпитателното трасе на Max Bögl в Зенгентал, Германия, и в Ченгду, Китай. Решението е мрежова Ethernet архитектура с топология двоен пръстен, изградена от безжични и кабелни технологии на Westermo за максимална надеждност и осигуряване на достъп до мрежата.Резервираща Ethernet архитектура
Резервирането на мрежата се осигурява от топологията двоен пръстен FRNT (Fast Recovery Network Topology), която е инсталирана на трасето. FRNT е собствен протокол на Westermo за създаване на Ethernet мрежи с възможност за бързо възстановяване. Архитектурата с топология пръстен гарантира, че трансферът на данни може да бъде осъществен, дори ако има повреда в някое устройство или мрежова връзка. Чрез използването на втори FRNT пръстен достъпността на мрежата се увеличава още повече.
Радиооборудване
Обширното продуктово портфолио на Westermo, създадено специално за бордови и пътни приложения, даде възможност цялата Ethernet мрежа да бъде изградена с помощта на Westermo устройства. Ключова част от решението бе специално разработеното за трасето радиоустройство (TRE-Box), в което са разположени точки за достъп до WLAN, Ethernet превключватели RedFox и оптични ограничители. TRE устройствата формират основата на резервната мрежа с топология пръстен, като FRNT пръстените са свързани с всяко TRE устройство. Предварително сглобените TRE устройства са напълно оборудвани, тествани и конфигурирани, което помага за опростено пускане в експлоатация и за намаляване на времето и разходите за монтаж.