Технология на Westermo изгражда интелигентна, стабилна и надеждна мрежа за управление на трафика в Амстердам
Амстердам е най-големият град в Нидерландия с население от около 2.4 милиона. Той е и една от най-популярните туристически дестинации в Европа, привличайки около 6 милиона човека годишно. Най-старият квартал на Амстердам, средновековният център, е много малък и има невероятно сложна инфраструктура с улици, тунели, трамваи, метро, канали и хиляди велосипеди. Това създава една от най-сложните среди за управление на трафика в света, която службата за неговата организация и публичното пространство (Verkeer en Openbare Ruimte) на Нидерландия управлява чрез визуални средства, предприемане на необходимите активни мерки и използването на съвременни технологии. Типичен пример за това е новата интелигентна комуникационна мрежа за пренос на данни, която е инсталирана в помощ на градската система за контрол на трафика и за която е избрана усъвършенстваната Ethernet технология за комутация и маршрутизация на Westermo.
През 2015 г. общината на Амстердам сформира собствен екип, който отговаря за разработването и експлоатацията на комуникационната мрежа за пренос на данни, поддържаща интелигентните трафик системи (ITS) в града. Ерик Биш, старши инженер „Системи и управление“ и мениджър на проекти, и Алберт Шолтен, инженер „Системи и управление“, са двамата ръководни членове на този екип, отговарящ за информационните и комуникационни технологии (ИКТ) за контрол на трафика в Амстердам.
„Старата мрежа се основаваше предимно на аналогови модеми, многоабонатни модеми, xDSL удължители и 3G рутери на Westermo“, обяснява г-н Биш. „Тези устройства се оказаха много надеждни, така че когато започнахме да разглеждаме изискванията за новата система, бе обърнато сериозно внимание на технологията на Westermo“, допълва той.
Специфики при планирането на проекта
„Работихме в тясно сътрудничество с Axians, нашия доставчик на мрежови услуги, и Modelec Data Industrie, дистрибутор на продукти на Westermo в Нидерландия. Тристранното сътрудничество имаше важна роля за успеха на проекта. Modelec Data Industrie са много добре запознати с комуникациите за пренос на индустриални данни и по време на обсъжданията относно системните изисквания те бяха на мнение, че технологиите на Westermo ще бъдат добър избор за изграждане на стабилна мрежа, която да бъде надеждна и в бъдеще“, коментира г-н Биш.

Как е тествано оборудването?
Преди да започне мащабното внедряване на новата система, комутаторите Lynx и Ethernet удължителите Wolverine били тествани в някои от по-малко критичните пътни кръстовища. За оценка на клетъчните рутери MRD 4G на Westermo била изградена мобилна тестова система, която била разположена в някои части на Амстердам по време на годишния национален празник на Нидерландия – най-натоварения ден от годината. Въпреки огромните тълпи от хора, засенчващи мобилните антени, рутерите се представили отлично. След тестовата фаза устройствата на Westermo били разположени из целия град и сега осигуряват комуникацията за пренос на данни за няколко основни системи за контрол на трафика. Понастоящем стотици устройства на Westermo са свързани чрез новата мрежа и с непрекъснато подобряване на системите за контрол на трафика този брой продължава да расте.
Тестване на комутаторите Westermo
Westermo предлага широка гама от продукти, подходящи за приложения за контрол на трафика, което помогнало за удовлетворяване на всички изисквания по проекта. Устройствата са с малка мощност, което означава, че генерират малко топлина. Това е важно, тъй като комутаторите често се инсталират в тесни контролни табла с не много добра вентилация, наред с други електронни устройства, които могат да се повредят, ако се нагреят твърде много. „Комутаторите Lynx на Westermo са изключително гъвкави, предлагайки множество интелигентни функции и мрежови връзки. Например, опцията SFP ни даде възможност лесно да превключваме между окабеляването с медни проводници и това с оптични кабели, докато серийният порт дава възможност за свързване със старите светофарни системи“, обяснява г-н Биш. „Опцията за конфигурация на базата на текст от конзолен порт подпомогна необходимото фино регулиране и бързо масово разполагане на устройства. Всяко от тях получи съответната конфигурация, но ние имахме гъвкавостта да коригираме конфигурацията на отделни устройства, когато това бе необходимо. Тази функционалност ни позволи да инсталираме всички устройства за малко повече от 12 месеца. Това ни помогна да направим значителни икономии, тъй успяхме да прекратим по-рано скъпия наем на линии до центъра за данни“, допълни г-н Биш.
Изградено е стабилно и надеждно мрежово решение
„Докато инсталирахме новата мрежа, трябваше да запазим старата система и да прехвърляме постепенно функционалността. Въпреки това, тъй като разходите за поддържане на използваната наета стара мрежа с медни проводници бяха толкова високи, ние искахме новата мрежа да бъде много проста и бърза за изпълнение. Започнахме с класически подход с мрежово ниво 2, състоящ се от MRD рутер и до шест Lynx комутатора или удължителя, свързани към него. След това всеки контролер на светофара беше свързан към удължителя или комутатора, в зависимост от съществуващото окабеляване на място“, допълва г-н Биш. Тъй като е трудно, отнема много време и е скъпо да се инсталира и поддържа мрежа за данни с такъв размер в град като Амстердам, то новата мрежа в крайна сметка трябва да е в състояние да поддържа не само светофарните системи. Всъщност тя трябва да поддържа камерите за наблюдение, информационни системи за движение, камерите за автоматично разпознаване на регистрационните номера и дори системите за улично осветление. Критичният момент тук е, че тези други приложения трябва да бъдат изолирани едно от друго заради сигурността, като в същото време промените или разширяването на мрежата също следва да са лесно постижими.
