Westermo разработи решения за новата безжична мрежа Wi-Fi 6 в промишлени транспортни средства и железопътните приложения








Нашият свят става все по-свързан, като това изисква още по-високоскоростен интернет, независимо къде се намирате. Новият безжичен стандарт Wi-Fi 6, който сменя досегашния Wi-Fi 5, е по-бърз, по-ефективен и способен да се справя по-добре с приложения с висока плътност, като например бордови приложения за развлечение на пътниците. Westermo добави две нови решения за достъп към своята гама от WLAN решения Ibex, за да осигури високопроизводителна комуникация на данни на борда на влакове, в индустриалните транспортни средства и за приложения на открито.
Какво представлява Wi-Fi 6?

Wi-Fi е набор от стандарти от гамата 802.11. Когато се разработва нова версия на Wi-Fi свързаност, тази продуктова гама нараства. Всяка от тях е приемник на предишната версия и предлага повече възможности. Wi-Fi 4 (802.11n) е много често срещана за битовите устройства, който работят при честоти от 2.4 GHz и 5 GHz. Някои рутери от премиум клас предлагат Wi-Fi 5 (802.11ac) свързаност, която работи само на честота от 5 GHz. Най-често рутерите използват Wi-Fi 4 и 5 паралелно, осигурявайки гъвкавост между устройствата.
Wi-Fi 6 (802.11ax) работи както на честота 2.4 GHz, така и на 5 GHz, като може да използва и 6 GHz честота, но само за Wi-Fi 6e. Wi-Fi 6 предлага повече канали и много по-ефективна комуникация със съвместими крайни устройства. Използването както на 2.4 GHz, така и на 5 GHz позволява ниски нива на смущения, висока скорост и по-добро проникване, което прави новия стандарт оптимален за всички нужди, изискващи безжична връзка.
Тук не става въпрос за еднократно повишаване на производителността, това е дългосрочно надграждане, което ще попречи на забавянето на скоростта при преноса на данни в бъдеще.
По-голяма скорост

Wi-Fi 5 отговаряше на изискванията на потребителите в продължение на много години, въпреки че техните навици се промениха. Днес те очакват по-добра услуга, с възможност за свързване на повече устройства. За да се справи с този тип връзка, Wi-Fi 6 въвежда OFDMA (б.ред. множествен достъп с ортогонално честотно разделяне), което променя модела в сравнение с OFDM (мултиплексиране с ортогонално честотно разделяне), съвместимо с Wi-Fi 5.
OFDM предоставя на всеки потребител времеви интервал и разпределя честоти за всеки потребител. Това означава, че всеки от тях ще има фиксирано потребление, независимо от натоварването, консумирайки ресурси, които могат да се използват от други потребители. Когато някои потребители обаче използват само малък обем от данни (социални медии), а други се нуждаят от големи обеми (видео стрийминг и т.н.), постигането му е доста сложно. OFDMA въвежда споделен ресурс с гъвкав размер на полезното натоварване. Този ресурс може да мащабира и позволява ефективно използване, давайки възможност на всички потребители, независимо от това какво правят, да използват споделена Wi-Fi услуга.
Повече свързани устройства

Всички сме изпитали това на гърба си. Отличен сигнал, но няма достъп до Интернет. Това е така, защото точките за достъп, които работят на по-стари Wi-Fi стандарти, в крайна сметка се задръстват, тъй като могат да обработват само определен брой клиенти наведнъж. Тъй като ставаме все по-свързани и все повече хора избират да пътуват с обществения транспорт, свързаността на борда се превръща във все по-важен фактор.
Една от най-полезните характеристики за Wi-Fi 6 е, че не става въпрос за подобряване на скоростите за отделните потребители, а по-скоро за подобряване на мрежата като цяло, когато много устройства са свързани едновременно.
Висока степен на киберсигурност

През 2021 г. Wi-Fi получи най-голямата си актуализация в последното десетилетие с нов протокол за сигурност, наречен WPA3. Той наследява WPA2 и е метод за криптиране, използван по време на безжичен пренос на данни. Това е нещо, което се използва всеки ден и гарантира, че сте в безопасност, докато използвате Wi-Fi.
При използването на WPA3 за хакерите ще бъде по-трудно да крадат пароли или да извършват MiTM атаки (б.ред. „Man-in-The-Middle“, или „човек по средата“, е кибер атака, при която хакер се внедрява в комуникационната сесия между две страни), за да следят данните по време на техния пренос.
Wi-Fi 6 или 5G?

Важно е да се отбележи, че Wi-Fi 6 и 5G са напълно различни технологии: безжична LAN мрежа срещу клетъчна мрежа. И все пак те имат някои общи неща: и двете представляват най-новите технологични постижения в съответните области и се очаква и двете да съществуват едновременно, тъй като имат голям потенциал за съвместна работа.
В заключение може да се каже, че 802.11ax, или Wi-Fi 6, е най-новият вариант за безжична мрежа, който позволява множество устройства да бъдат свързани към един рутер. Стандартът Wi-Fi 6 позволява на компютърните мрежи да приемат и прехвърлят големи обеми от данни.
Актуализираната версия представлява значително подобрение спрямо предишните поколения, въпреки че разликите е възможно да не са лесно видими за крайния потребител. Важен компонент на тази технология е, че тя включва различни постепенни подобрения, които в крайна сметка водят до значително надграждане.
Ibex-1310 и Ibex-1510 на Westermo

Westermo попълни своето портфолио с две нови решения за достъп до безжична мрежа Wi-Fi 6, която е налична в промишлени транспортни средства и железопътни приложения. Ibex-1310 и Ibex-1510 позволяват функционирането на високопроизводителна Wi-Fi мрежа във взискателна среда с множество свързани устройства. Новите точки за достъп от гамата WLAN решения Ibex осигуряват високопроизводителна комуникация на данни на борда на влакове, транспортни средства и приложения на открито.
Ibex -1310 и Ibex-1510 са едновременно точки за достъп с две честоти (2,4 GHz и 5 GHz) и клиентска платформа, които са проектирани да отговарят на стандарта IEEE 802.11ax, известен също като Wi-Fi 6. Като предоставят подобрена производителност и скорост, особено в среда с много устройства, точките за достъп създават мрежи, които поддържат по-добре приложения като поддръжка, системи за сваляне и управление на данни за влаковете и Wi-Fi хот спотове за пътници.